Hoe een spaarrekening openen bij MoneYou?

 
 
Onze sponsors (publiciteit)
ME6
Niet-gereglementeerde spaarrekening
0,40% netto rente per jaar
Vision+
(Basisrente 0,15% en 0,65% getrouwheid)
 
 Publiciteit
 
 
Welke spaarbank kiezen?
Argenta Evi
Axa Bank Fintro
Banca Monte Paschi Hello bank!
Belfius ING
BNP Paribas Fortis KBC

Bpost Bank

Keytrade Bank
CBC MeDirect
Beobank Moneyou
CKV Nagelmackers
Crelan NIBC Direct
CPH Rabobank.be
Deutsche Bank VDK
Europabank Santander

Spaarrekeningen
Spaarboekjes
Rentevoet spaarrekening
28 spaarbanken

Spaarrekening jongeren

Duurzaam sparen
Spaarrekening openen
Valstrikken
 
Spaargids
Nieuws
FAQ
Fiscaliteit
Beschermingsfonds
Rating
Bankrekeningen
Gratis zichtrekeningen
 

Procedure in detail

spaarrekening
     
moneyou

Procedure om een Gratis online spaarrekening te openen bij Moneyou in enkele minuten

   
Stap 1 : AANVRAAG

1. Vul het online aanvraagformulier in op de site www.moneyou.be. Dat is de enige manier om een spaarrekening bij MoneYou te openen, aangezien er geen papieren formulier bestaat.

Hiervoor hebt u uw identiteitskaart nodig (Waarom? MoneYou vraagt u uw identiteitskaartnummer en rijksregisternummer te coderen, dus is er geen kaartlezer nodig) en het zichtrekeningnummer bij uw huidige bank.

 
Stap 2 : LOGIN 2. Enkele minuten later ontvangt u een email die bevestigt dat uw aanvraag goed ontvangen werd, met uw persoonlijke gebruikersnaam. Nu kan u verbinding maken met uw persoonlijke pagina met behulp van de login en het wachtwoord dat u zelf kiest.

Het laatste scherm genereert automatisch het door u ingevulde formulier, dat u enkel nog moet afdrukken, dateren, ondertekenen en per post opsturen naar Rabobank.
Stap 3 : EERSTE STORTING OP UW REKENING 3. U kan u een eerste storting doen van de referentierekening naar uw nieuwe online spaarrekening bij MoneYou. Deze storting is een verplichte etappe om uw identiteit te controleren. Een bijkomende veiligheidsmaatregel: u kan enkel een overschrijving maken van uw MoneYou spaarrekening naar uw externe rekening of naar een andere MoneYou spaarrekening waarvan u titularis bent.
Stap 4 : STUUR EEN COPIE VAN UW IDENTITEITSKAART (FINALE CONTROLE)

4. Stuur een gescande kopie van uw identiteitskaart (recto-verso) per email naar serviceclient@moneyou.be of per post naar :

ABN AMRO Bank N.V.
t.a.v. MoneYou
P.O. Box 10000
B - 2600 Berchem

En wat eenmaal ik klant ben?
Wat hebt u nodig om uw online rekening te gebruiken?

a) een GSM-nummer (Waarom? Als u overschrijvingen ‘ondertekent’, gebeurt dat via een code met 4 cijfers die u per GSM wordt toegestuurd. Dit zeer praktisch systeem vervangt stilaan de digipass, die meestal door de banken wordt gebruikt, op voorwaarde dat u steeds uw GSM bij u heeft en de codes dus niet via internet verstuurd worden. Elke SMS veiligheidscode of ‘mTAN’ blijft 5 minuten geldig voor slechts één transactie met enkel uw rekeningnummer om uw veiligheid te verzekeren.)

b) een email-adres

c) Een zichtrekening bezitten bij een andere bank (uw huidige bank). Enkel deze rekening (die op uw naam moet staan) kan dienen om overdrachten te doen van en naar uw nieuwe gratis spaarrekening bij MoneYou.

In tegenstelling tot sommige andere internetbanken verplicht MoneYou u niet om een bijkomende zichtrekening te openen om uw spaargeld te beheren. Dit maakt de procedure makkelijker en vereenvoudigt uw overdrachten.

Hoe worden mijn rekeninguittreksel verstuurd? Uw uittreksels zijn beschikbaar op uw persoonlijke pagina die toegankelijk is met uw login en wachtwoord: klik op 'Spaarrekening' in het menu aan de linkerkant, dan op 'Nieuwe uittreksels' of 'Duplicaten uittreksels'
Hoe kan ik geld afhalen van mijn MoneYou spaarrekening? U transfereert via de connectie geld van uw MoneYou spaarrekening naar de zichtrekening bij uw huidige bank, die u heeft aangegeven bij de aanmaak van de rekening. Heel eenvoudig. Dit verhoogt de veiligheid van uw spaarrekening, want enkel de transfers naar een zichtrekening bij een andere bank zijn mogelijk.
Wat als ik mijn spaarrekening wil afsluiten en mijn geld wil recupereren?

U kan uw aanvraag schriftelijk annuleren, zonder kosten of een reden te moeten aangeven. Dit kan schriftelijk naar: serviceclient@moneyou.be. MoneYou stort vervolgens het totale geplaatste bedrag terug op uw zichtrekening.

* Informatie meegedeeld onder voorbehoud van fouten of wijzigingen. www.uw-spaargeld.be wijst elke verantwoordelijkheid af en nodigt u uit om de correctheid van de gegevens in de brochures van de banken na te gaan alvorens een beslissing te nemen.

 


Publiciteit
Nu in de kijker:
MeDirect, ME6 - Niet-gereglementeerde spaarrekening
ME6 : 0,40% netto rente
Santander, Vision+ - Gereglementeerde spaarrekening
Vision+ : 0,15% basisrente en 0,65% getrouwheidspremie